Hvilke programmer er omfattet?
Afhængigt af hvilken softwareversion du vælger, er der forskelle i de medfølgende programmer. Vi forklarer, hvilke programmer der er tilgængelige, og hvilke opgaver de udfører.
Microsoft Word
Word er langt det mest udbredte tekstbehandlingsprogram i verden. Det er inkluderet i Office-pakken til både Windows og Mac. Programmet er ikke kun velegnet til privat brug, men også til erhvervsmæssig brug.
Kort sagt: Microsoft Word har alle de funktioner, der er nødvendige for at gøre et skriftligt værk klar til offentliggørelse. Ud over tekstformatering kan Word også bruges til at redigere dokumenter grafisk. Desuden understøtter programmet administrative forretningsprocesser som f.eks. oprettelse af seriebreve.
Microsoft Excel
Microsoft Excel er det mest udbredte regnearksprogram. Du kan ikke kun oprette tabeller, men også udføre omfattende beregninger med formler og funktioner. Resultaterne kan evalueres ved hjælp af funktioner til sortering, gruppering og filtrering samt pivottabeller og vises grafisk i diagrammer.
For at få et bedre overblik har Excel forskellige arbejdsmapper med forskellige faner. Du kan oprette 65.000 faner pr. arbejdsbog
Microsoft PowerPoint
PowerPoint er et Microsoft-program, som du kan oprette præsentationer med. Ligesom Word og Excel fås det til Windows og Mac.
Microsoft PowerPoint betragtes som et sideorienteret program, da der er omfattende designmuligheder til rådighed for hvert enkelt dias. Designmulighederne er meget alsidige. Det er helt op til dig, om du vil indsætte tekster, grafik, tabeller og diagrammer eller multimedieindhold som f.eks. film og lyd. Der er mange effekter til diasovergangen.
Microsoft Access
Ligesom de andre programmer fås MS Office Access som et enkelt kontorprogram eller som en del af Office-pakken. Softwaren fås kun til Windows og er især velegnet til virksomheder. Med Access kan du primært oprette og administrere databaseapplikationer. Disse kan genereres både som apps til pc'en og som applikationer til browseren. Herefter kan databaserne gøres tilgængelige for de respektive kolleger.
Microsoft Publisher
Microsoft Publisher er en desktop publishing-software. Det bruges til at skabe trykte publikationer, overskrifter i e-mails og produktpræsentationer. Der kan også laves lykønskningskort og invitationer. Programmet adskiller sig fra MS Word ved at fokus i dette tilfælde er på redigering af layoutet.
Applikationen henvender sig til mindre virksomheder og private kunder. Da designskabeloner allerede er inkluderet, kan indholdet hurtigt redigeres og offentliggøres.
Microsoft Outlook
MS' produktsortiment suppleres af e-mail-tjenesten Outlook. Her kan du modtage og administrere e-mails, så snart du har oprettet din mailadresse.
Ud over e-mail-funktionen er der også en integreret kalender, hvor du kan få overført møder direkte fra en e-mail til den pågældende dato. På denne måde undgår du fejl ved overførsel af dato og klokkeslæt. Du kan til enhver tid få adgang til arkiverede mails og aftaler - selv uden internet.
Microsoft Office 2007: Lancering og udvikling af markedet
- I 2005 blev der annonceret en ny Office-version under kodenavnet "Office 12".
- I forbindelse med WinHEC (Windows Hardware Engineering Conference) præsenterede Bill Gates Beta 2 den 23. maj 2006. Microsofts betaprogram blev stillet til rådighed til test. Fra slutningen af maj til slutningen af oktober 2006 blev denne version downloadet 3,5 millioner gange. Alene i Tyskland var der 500.000 downloads.
- Den 14. september 2006 blev der præsenteret en teknisk opdatering af Beta 2, som indeholdt nogle ændringer i brugergrænsefladen. Desuden blev programfejl i Beta 2-versionen rettet.
- Betafasen sluttede den 30. oktober 2006, og siden da kan versionen ikke længere downloades. Kun få dage senere var udviklingen afsluttet med frigivelsen til produktion. Office 2003-efterfølgeren kom på markedet for individuelle brugere den 30. januar 2007 samtidig med Windows Vista-styresystemet. Virksomheder kunne købe både Office 2007 og Windows Vista allerede i november 2006.
- Efterfølgeren Office 2010 kom på markedet i året med samme navn.
- Den 10. oktober 2017 indstillede Microsoft den tekniske support for Office 2007.
Disse innovationer venter på dig
- For første gang har Office 2007 ikke den velkendte menustruktur og de sædvanlige værktøjslinjer. I denne version er menustrukturen erstattet af en multifunktionslinje, også kaldet et bånd. Fordelen ved dette er, at kommandoerne er grupperet sammen, og at disse igen er grupperet i faner. På denne måde bliver programmet mere overskueligt, så du hurtigere kan vælge de ønskede funktioner.
- Standardfanerne i et kontorprogram er udvidet med forskellige punkter, som er tilgængelige afhængigt af konteksten. Der findes to typer: Programfaner, som kun kan vælges i en bestemt visningstilstand, og kontekstfaner, som er tilgængelige, når du f.eks. arbejder med grafik, tabeller og diagrammer.
- En anden ny funktion i Office 2007 er de såkaldte Live Previews. Formatfunktioner, skabeloner og design vises i en realtidsvisning i dokumentvinduet.
- Med denne version introducerer Microsoft et nyt standardfilformat (OpenXML) baseret på XML. Tidligere modeller af MS Office kan åbne og redigere formatet ved hjælp af en gratis konverter.
- Kompatibilitetstilstanden gør det muligt at gemme i gamle filformater. Det betyder, at dokumenterne også nemt kan læses med ældre Office-versioner til Windows og Mac.
- Microsoft Office 2007 introducerer også et nyt eksportformat (XPS) i lighed med PDF.
Hvilken Office 2007-version er egnet til hvilken bruger?
Wiresoft® tilbyder Office 2007-softwaren i tre forskellige versioner. Vi viser, hvilke der er tilgængelige, og hvilke der er bedst egnet til den anvendelse, du planlægger.
Professional Plus
Denne version er særligt velegnet til erhvervskunder. Professional Plus gør dit daglige arbejde på kontoret lettere. Takket være en række nemme og intuitive programmer kan du nemt kortlægge din virksomheds processer og sikre større effektivitet. Den komplette softwarekontorløsning er tilgængelig for erhvervskunder som download og er udstyret med alle applikationer fra den velkendte Microsoft-produktserie.
Disse programmer kan anvendes
- Microsoft Word 2007
- Microsoft Excel 2007
- Microsoft PowerPoint 2007
- Microsoft Access 2007
- Microsoft Publisher 2007
- Microsoft Outlook 2007
Virksomhed
Uanset om du er på arbejde eller hjemme, kan du med Enterprise-versionen af Office 2007 få mest muligt ud af dit arbejde, uanset hvor du er. Det er ligegyldigt, om du bruger en computer, en telefon eller en webbrowser. De samme programmer er tilgængelige som med Professional Plus. På Wiresoft® får du den fulde version som en enkeltbrugerlicens med en anden brugsret.
Standard
Office Standard-2007 henvender sig primært til private brugere og små virksomheder, der har brug for et udvalg af produktivitetsværktøjer. Standardversionen er et kontorsoftware med grundlæggende programmer, der gør det muligt at udføre opgaver hurtigt og nemt. Uanset om du ønsker at designe dokumenter på en overskuelig måde, oprette regneark eller præsentationer og administrere e-mails, kalenderposter og kontakter - det er alt sammen muligt.
Disse programmer er inkluderet:
- Microsoft Word 2007
- Microsoft Excel 2007
- Microsoft PowerPoint 2007
- Microsoft Outlook 2007
Hvordan installerer jeg Office 2007 på Windows 10?
Office 2007 understøttes ikke længere som standardprogram, men du kan stadig installere og bruge det på Windows 10. Vi viser dig trin for trin, hvordan du bedst kommer videre:
Installer Microsoft Office 2007
- Sæt cd'en i drevet. Hvis installationsguiden ikke starter automatisk, skal du gå til cd-drevet og vælge "SETUP.EXE".
- Du vil blive bedt om at angive produktnøglen. Indtast den. Produktnøglen kan normalt findes på et klistermærke på cd-æsken.
- Læs Microsofts softwarelicensbetingelser, og accepter dem. Klik nu på "Next" (Næste).
- Følg anvisningerne. Når du har installeret Office 2007, kan du lukke vinduet.
Aktivere Microsoft Office 2007
For at sikre, at alle Office-programmer fortsat fungerer uden problemer, skal du stadig aktivere Office.
- Klik på knappen Microsoft Office. Klik derefter på "Options" og "Activate Microsoft Office".
Du bør også vide følgende
Der er ikke længere nogen sikkerhedsopdateringer, supportmuligheder af nogen art eller opdateringer af ydeevne og kompatibilitet for Microsoft Office 2007. Leverandøren Microsoft indstillede disse tjenester i oktober 2017. Det er stadig muligt at bruge alle Office 2007-programmer. Der kan dog forekomme sikkerhedshuller. Derfor skal du opdage nyere softwarepakker som Office 2013, Office 2016 og Office 2019.
For ejere af Apple-produkter er der også Office til Mac. Uanset om du er privat bruger, studerende eller virksomhed - du finder den rigtige udgave til alle anvendelsesområder.
Bestil MS Office hos Wiresoft® - hurtigt og ukompliceret
Bestil Office 2007 nemt i Wiresoft® online shop! Hos os får du ikke kun fordel af overkommelige priser, men også af førsteklasses produkter. Undrer du dig over, hvorfor softwarelicenser er så billige hos os i forhold til andre leverandører? Dette spørgsmål er let at besvare. Vi erhverver brugte licenser i forbindelse med overtagelser, fusioner eller konkurser og tilbyder dem til en reduceret pris. Princippet om genanvendelse af brugt software kan betale sig for både de sælgende og de købende virksomheder. Den store fordel for dig: Alle Microsoft Office 2007-programmer kan bruges uden begrænsninger!
Da leveringen af varerne udelukkende sker digitalt, er der ingen yderligere omkostninger for dig. MS Office-pakken er tilgængelig for dig efter højst 24 timer. Betal nemt og bekvemt med en betalingsmetode efter eget valg. Vi tilbyder forudbetaling, PayPal, kreditkort, øjeblikkelig bankoverførsel og køb på konto.